Kattmammans Stickblogg

Monday, May 08, 2006

Snart 100 %...

Jobba, jobba, jobba! Just nu är det mycket snack och mycket verkstad. Jag har fått förlängt på jobbet till juni ut så nu ska jag försöka komma upp till heltid på ett par veckor. Det känns bra!
Igår började jag på en smal vår/sommar halsduk i gammelrosa bomull i ett mönster som hette "branched fern" vilket jag tror betyder ormbunke på svenska. Den är fin i alla fall. Kanske trär jag på lite fransar och pärlor på slutet - får se.

Min glitter-scarfe är klar!
My glitter- scarfe is done!

Kram
C


Slightly 100%

Work, work, work! Right now it is much to do at work. I am going to work until 30th june and then I have to came up to fulltime. It feels good!

Yesterday I started on a thin spring/summer scarfe in pink cotton. The pattern was called "branched fern" and I took it from Barbara Walters book "The craft of lace knitting". It is a very nice and easy pattern. Mayby I will add some beads and fringed edges - we will see.
Hugs
C

6 Comments:

At 11:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Å va kul att det går bra på jobbet!

Och en ljuvlig liten glittersak har du gjort också!

/ E med 5 WIPs och 50 UFOs... (det sista var det U som sa på Åbacka i fredags... )

 
At 11:34 PM, Blogger Kattmamman said...

Tack!

Tala om kreativt! 50 UFOs - ujuj vilken ångest ;).

 
At 12:57 AM, Anonymous Anonymous said...

Vilken underbar glittersjal!

 
At 1:03 AM, Blogger Lía said...

Beautiful!! and I love the colour ;)
I'm looking foward to see the next one ;P

 
At 12:40 PM, Anonymous Anonymous said...

Tack, ja nu är det ju bara 4 WIPs, och UFOna har jag ärligt talat inte räknat, men det är iaf över 10 st.

I morgon ska jag fotografera Candle Flame i sin helhet.

Ses fredag - kul! Nåt annat menade jag verkligen inte i morse. KRam!

 
At 3:17 AM, Anonymous Anonymous said...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

 

Post a Comment

<< Home