Kattmammans Stickblogg

Saturday, November 18, 2006

Åhej och hå!

Idag har jag arbetat flitigt i trädgården, kapat gamla grenar på äppelträdet och krattat, krattat och åter krattat tills jag fick mjölksyra i armarna. Nu känner jag mig nöjd men funderar på om jag orkar med en vända med dammsugaren..... Allt för att jag i lugn och ro ska kunna sitta och sticka i soffan hela söndagen.

Apropå sticka så ser jag allt fler som stickar omkring mig just nu. På jobbet satt en ung tjej och stickade en röd fin halsduk - hennes första stickning upplyste hon mig om och berättade att hennes mamma håller på att lära henne att sticka. L, en annan stickare på jobbet brukar kommentera mina stickade grejer och jag hennes. Hon är jätteduktig! Framförallt brukar jag beundra hennes blåa sjal med klirrande prismor hängande i kanterna - så vackert. Min goa arbetskamrat och jag har bestämt att vi ska ha en liten junta där hon lär mig att brodera och jag lär henne sticka - så kul! Dessutom fick jag höra att LKPG knitters blev omnämnda hos min tandläkare senast svärmor var där. Hon var jättenyfiken på oss och blev eld och lågor när hon fick höra att jag också stickade i LKPG knitters. Som sagt trenden har spritt sig ut till byarna och jag jobbar hårt för att sprida den ytterligare på tåget som på jobbet ; ).

Kram på er alla härliga stickare!
C

2 Comments:

At 12:37 PM, Anonymous Anonymous said...

"Blå sjal med klirrande prismor" - det låter fantastiskt vackert!

 
At 10:57 AM, Anonymous Anonymous said...

Ja, prismorna vill man ju veta mer om!

Kul att vi är kända! ;-)

 

Post a Comment

<< Home