Kattmammans Stickblogg

Friday, October 13, 2006

Fredgastraditioner och tågstickning

Varje fredag efter jobbet drar jag en runda på stan förbi mitt nya favoritställe, duttar på mig min favoritparfym, handlar något onödigt och reser hem till mitt lilla bo med katter och sambo.
Ett lyxigt och billigt nöje att ta till när kassan tryter.

Förutom att dofta gott har jag lyckats med konststycket att sticka med strumpstickor på tåget utan att sticka ihjäl någon oskyldig stackare, ännu. Jag tror jag aldrig har stickat så flitigt som nu! Under en kort tid har jag producerat en virkad mössa i Inka, en krage i alpacka med virkad kant och så nu har jag mina första par stickade strumpor på gång (om man inte räknar det par jag gjorde till min pappa i skolan vill säga). Inte så mycket kanske ni tänker men för mig är det mer än vanligt kan jag säga. Bilder kommer.

Kära vänner, vad har ni för fredagsrutiner?

Kram
C

4 Comments:

At 1:01 PM, Anonymous Anonymous said...

Inga alls, tror jag. Äta och stupa i säng, verkar det som, om jag kollar in resten av familjen.

Och så sticka en stund då. ;-)))

 
At 3:03 AM, Blogger Désirée said...

jag tar en bild på min dotter varje fredag!

 
At 11:08 AM, Blogger Kristina said...

Vi brukar fixa god mat.. eller kall mat.. typ skaldjur, ägg, gott bröd och så frossar vi typ framför någon film eller tv. Sedan brukar sambon spela lite skivor och jag hänger i soffan med en stickning.

 
At 11:13 AM, Blogger Kattmamman said...

Vilka trevliga fredagstraditioner ni har, och härligt nyktra!

D - tänk att ha alla de där fina fotona när Alma blir stor!

 

Post a Comment

<< Home