Kattmammans Stickblogg

Friday, October 06, 2006

Smygstickning på jobbet

Idag har jag syndat - stort! Jag har nämligen brutit mot jobbets regler mot tidningar och mobiltelefoner på telefonplatsen. Iinte nog med det så stickade jag på arbetstid i väntan på telefonsamtal! Men jag måste erkänna att jag inte såg någon notis mot just stickning eller virkning så jag ska nog fortsätta med det. Jag har varit nära att ta upp den där stickningen många gånger men efter två månaders slit utan en anständig lön, tänkte jag att va faan, det är dags för uppror - och upp ur kassen drogs stickorna opp!

Hälsningar från ett stickrebellen C

5 Comments:

At 12:02 AM, Blogger Désirée said...

Bra gjort!
SSSHHHHH, kan berätta att den stora fördelen med Denise-stickorna är att de inte låter (perfekta för smygstickning!)
KRAM

 
At 2:47 AM, Blogger Kattmamman said...

Mmm, ska tänka på saken...

 
At 11:39 AM, Anonymous Anonymous said...

Jajaja

heja dej!

Och jag måste nog börja med att ha en stickning med till vardags, jag tar så dåligt med raster. Eller iofs surfar jag lite ibland, men att verkligne ta den TIMMAS rast jag drar av varje dag borde nu bli regel.

 
At 2:05 AM, Blogger Kristina said...

Helt rätt! Om du ändå sitter och väntar så varför inte sticka några varv.

 
At 2:33 AM, Blogger Kattmamman said...

Preciiis!

 

Post a Comment

<< Home