Kattmammans Stickblogg

Sunday, June 04, 2006

Come on Barbie lets go party!



Igår var flickorna på besök igen. Vi hade en trevlig eftermiddag fylld med lek och skratt. Efter förra veckans beställning hade min mamma och jag stickat lite Barbiekläder som nu var leveransklara. Faktum är att de stickade kläderna lade på välbehövliga kilon till spinkiga Barbie vilket gjorde mig extra nöjd. Mamma gjorde en rosa topp à la 50-tal och jag gjorde en svart kjol, en röd topp, en cape och sist men inte minst en liten minisjal som är misstänkt lik min egen sjal.
Ulrika lärde sig desutom att sticka I-cord!

5 Comments:

At 8:36 AM, Blogger Désirée said...

hahahahaha UNDERBART!!!

 
At 2:22 AM, Blogger Fröken Fräken said...

Vilka partypinglor!!

 
At 7:17 AM, Blogger Stickorren said...

Jätteroligt. Går det fortare att sticka så små saker, eller är det "bara" pilligt?

 
At 1:20 AM, Anonymous Anonymous said...

BRAVO!

Dels att Barbie får lite mer på sej /kläder och vikt/ och dels att du sprider våra ädla kunskaper!

 
At 3:17 AM, Anonymous Anonymous said...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

 

Post a Comment

<< Home