Kattmammans Stickblogg

Wednesday, June 28, 2006

Usch, idag var det ingen rolig dag men för mina stickprojekt är det des. to bättre (konstigt vad kreativ man blir när det känns som sämst). Mitt I-cord halsband i regnbågsgarnet är klart och jag funderar allvarligt på att virka ett kortärmat linne på fri hand. Just nu läses boken "Fri virkning" av Lis Paludan flitigt. Det är så roligt att titta på alla hemska kreationer från vad jag trodde var 70-talet men som visade sig vara från tidigt 80-tal...I och för sig är bokens författare från Holland och de är nog lite mer fritänkande än här hemma kan tänkas. Om ni hittar den på någon av antikvariaten eller på någon loppis i sommar så tveka inte att köpa den. Det är en av de bästa presenterna jag fått! Nu känns det plötsligt bättre men jag tror att det är dags att sätta på lite av sambons Black Metal och sticka vidare för att lyfta upp humöret ännu en bit.

Jag saknar mina stickar vänner....

Kramar
C

3 Comments:

At 10:18 AM, Blogger Kristina said...

När kan du träffas? Det skulle vara roligt att se dig, det var ju ett tag sedan. Förslag på dag, tid?

 
At 2:01 AM, Blogger Malin said...

Det låter som en spännande bok. Jag ska hålla ögonen öppna! :)

Det är så roligt att virka på frihand, att låta fantasin och kreativiteten styra. Nu blev jag sugen! Faktum är att jag bara har stickprojekt på gång just nu, alla virkprojekt är avslutade. Jag måste nog fixa till jämnvikten lite.

KRAM!

 
At 3:51 AM, Blogger Désirée said...

Vi kan annars komma till Mjölby?

 

Post a Comment

<< Home