Kattmammans Stickblogg

Monday, July 10, 2006

Att jag måste ta i så förbannat!

Igår var jag och träffade mina underbara stickvänner på vår lilla holme i den stora stadens park ; ). Vi stickade, pratade och skrattade och fick syn på en tomte eller två : ))). Vi beundrade varandras alster och lät oss inspireras. Som sagt var allt frid och fröjd, trodde jag, men när jag skulle resa mig för att sakta avsluta den trevliga kvällen fick jag en bekant otrevlig smärta i hela armen, nacken och den vänstra bröstmuskeln. Och nej, det var ingen hjärtattack utan bara "vanlig" stickar-träningsvärk. Hur tusan kan något sånt göra så förbannat ont! Tack snälla M för skjutsen till stationen, den behövdes faktiskt. Jag kom knappt hem efter att jag stigit av stationen i hemstaden. Hela vägen hem fick jag gå som en gammal tant med hukande rygg och stapplande steg - till slut kom jag hem, totalt slut. Halsade några alvedon och ojade mig i soffan och sov knappt en blund på hela natten. Idag är jag hemma sjuk för vård av stickar-arm. Hur denna ska avhjälpas vet jag inte men jag tror att jag ska genomlida ett yogapass för att förhoppningsvis finna inre frid. Fuzzy galore gör det också:

http://www.fuzzygalore.biz/articles/yoga.shtml

Ojiga kramar
C

2 Comments:

At 7:46 AM, Blogger Désirée said...

Ajajaj. Hoppas att det blir bra snart!

 
At 1:39 PM, Anonymous Anonymous said...

Usch!! Låter jättejobbigt! Tänker på dig och hoppas att det snart går över!

 

Post a Comment

<< Home