Kattmammans Stickblogg

Saturday, July 15, 2006

Kind of vacation

Idag går jag på "semester" vilket i rätta ordalag betyder att jag inte sitter på kommunhuset och jobbar utan kan knota på i lugnar ro hemma för att slutföra det jag påbörjat - diagrammen är färdiga och det är dags för min analys. Efter allt arbete fick jag hem två tunga papperskassar att jobba med - man kan inte säga att jag legat på latsidan direkt, vilket känns ganska bra.
Lite spännande är det allt - och jag undrar hur det blir att få jobba som telefonintervjuare. Trevliga arbetskamrater får jag i allafall.

På måndag är jag friskförklarad och står därmed till arbetsmarknadens förfogande. För att fira lite gick jag till min LYS som har rea och snart ska klappa igen - ni som befinner er i närheten av min hemstad, passa på säger jag bara - de stänger i september. Där hittade jag allt möjligt som jag ville köpa men jag nöjde mig med 6 stycken nystan "Ethnic" i knallrosa, illgrönt och blått à 60 kronor!!! Det ska bli en sjal till en av Ls brorsdöttrar. Bilden återger inte färgerna så bra, men Börje blev desto bättre, han kurrade för fullt när han fick syn på mitt fina arrangemang.

Idag bär det av mot nya äventyr i bilen, återkommer om det senare.

Kramar på er!
C

5 Comments:

At 2:05 PM, Blogger Fröken Fräken said...

Vad sa du?! Rea? På garn? Nu blev jag konstigt sugen på en tur till din stad. :-)
Dina nya nystan kommer bli en läcker sjal tror jag!

 
At 2:22 PM, Anonymous Anonymous said...

Grattis till hälsan!

Jo, tänkt att få sitta där, knappt man tror det är sant!

Och idag blev det annat mys, hemma hos L på deras loppis/café. L och jag stickade och L-mamman virkade. L-pappan beundrade och jag tror att vi värvade en loppiskund till LKPGknitters! ;-)

I morgon vill vi plocka hallon, undrar hur det är med självplock på sånt?

 
At 3:44 PM, Blogger Kattmamman said...

Fröken - du är hjärtligt välkommen! Jag har lovat den gamla stackaren att jag ska dra med ett gäng stickare till stan - så det är ju trevligt om han inte får hoppas förgäves.

E - har de café och loppis där ofta? Blev sugen att åka dit nån dag. Hallon har jag hemma - men det har inte kommit några ännu - hoppas...

 
At 2:07 AM, Blogger Kristina said...

Garnrea! Vi kommer! Det får nog bli en tur till din hemstad även att jag hade en hel kasse med mig hem från Dalarna.

 
At 11:40 AM, Blogger Stickorren said...

Garnrea...hoppas jag kan smita tidigare från jobbet nån dag! Annars låter det bra att det är bra med dig!

 

Post a Comment

<< Home