Kattmammans Stickblogg

Wednesday, July 12, 2006

Bloggutmaning

Efter att jag blivit botade från mina plågor antar jag FrökenFs bloggutmaning:

Fem saker i min kyl (trodde att det stod kyl i all hast så det fick bli en till kategori ; )):


  1. Ruccolasallad - som jag har lovat mig själv att äta upp innan den vissnar, troligt..
  2. Mjölk - som jag tror har surnat
  3. Sojagrädde - som är alltför god och dyrbar för att slänga
  4. Kinesisk soja - där behöver jag inte oroa mig för bäst före datumet, köpte den i våras nån gång...
  5. Morötter - härligt knapriga saker som det alltid är slut på

Fem saker i min frys:

  1. Blåbär - från Polen tror jag
  2. Lax - snabbt och gott
  3. Fryst råris i massor - räcker hur långt som helst, rekommenderas
  4. Korvbröd - ett nödvändigt ont när latmasken kommer smygandes
  5. Köttfärs - till den där köttfärssåsen som är för jobbig och varm att laga just nu
Fem saker i min garderob (och utspridda lite överallt):

  1. Ett par alldeles för tajta jeans - hur gick det där till egentligen?
  2. En underbar svart linneklänning som måste sys i slitsen
  3. Mina favoritbyxor i svart linne som även de måste sys en bit
  4. Mina nyinköpta silkesmamelucker från Siden Selma - himmelskt sköna under klänning som kjol
  5. En impulsköpt illröd kjol köpt på rean 2004 - känner mig som om jag har en höft bred som en ladugårdsdörr i den, den får hänga kvar. Vid närmare eftertanke jag kanske skänkte bort den till Myrorna. Vågar inte kolla efter om den är kvar - den är för ruskig!


Fem saker i min bil:

  1. En bogserlina vi fick av Ls föräldrar när han fick körkort - och som vi faktiskt fick lov att använda förra veckan....
  2. Flera kartor över Ödeshögsbygden - vill rida på islandshästar på Omberg och hälsa på angorakaniner
  3. En loka med avslagen kolsyra
  4. Ett paraply - man vet ju aldrig
  5. En liten handduk - är säkert bra att ha

Fem saker jag vill sticka/virka innan jag dör:

  1. Peacock feather shawl från Fiddlesticks knitting - ujujuj det får bli ett långt senare projekt
  2. En Moebius sjal, som den på sidan 12 här kanske:

http://www.catbordhi.com/downloads/Magical_Knitting_Sample.pdf

  1. Ett par färgsprakande sockar till vintern
  2. En stor filt med mormorsrutor i käcka färger
  3. En virkad klänning à la sent 60-tal
Fem personer att langa vidare till:
  1. StickLena
  2. Désirée

Fler kom jag inte på, ni som vill får väl hänga på vetja!

Nu ska jag bara komma ihåg att langa vidare utmaningen också....

C

2 Comments:

At 12:25 PM, Blogger Fröken Fräken said...

Den där sjalen var ju för tjusig! Förstår att du vill göra den. Men huh, det ser inte HELT easypeasy ut.. :)

Och..vissen ruccola känner jag igen...

 
At 4:54 AM, Anonymous Anonymous said...

Mamelucker under kjol, å vad skönt. Visste inte att SidenSelma har sånt, går bums å kollar!

 

Post a Comment

<< Home