Kattmammans Stickblogg

Sunday, January 07, 2007

Från kaos till lugn

Inser att det var ett tag sedan jag skrev - men jag har haft fullt upp med att arbeta, försöka fira nyår, träffa stickarvänner, ta tag i personliga bekymmer och framförallt att sova. Så, ni kanske förstår.






















Igår hade jag en trevlig stickstund med några kära stickarvänner, något som behövdes för att kunna ladda batterierna igen. Inatt sov jag i härliga 10 timmar och idag har jag och L varit ute på långpromenad i denna bygd - så avslappnande och vackert. Så, det har varit en bra helg. Medan sambon sover bort sin huvudvärk har jag börjat att städa ut julen - det ska bli så skönt när allt krimskrams och granbarr är väck. Men nu börjar det bli dags för nedvarvning och det inkluderar förstors lite stickning framför tv:n.

Mina nya stickprojekt är:

  • Ett par babysockor stickade med två stickor i rätstickning
  • En sjal i Färgkrafts "Saharas glöd"

Bilder kommer inom kort, det vill säga när ljuset tillåter och L:s kamera finns tillgänglig.

Kramar
C

0 Comments:

Post a Comment

<< Home