Kattmammans Stickblogg

Wednesday, January 10, 2007

"Vad fan göru...

sitteru och stickar? Kan du göra det och prata samtidigt".

Uttalat av en äldre man i sina bästa år vid fikabordet på jobbet, med glimten i ögat visserligen, men ändå.















Bilden får ni tolka som ni vill ; )

En av mina arbetskamrater tittade förvånat på min rundsticka och utbrast:
"Hur stickar du med en sån, har aldrig sett en sån där förut".

Med ett leende på läpparna förklarade jag att det var "jättenkelt" ; ) och visade henne en instruktionsvideo från Knittinghelp.com (en underbar sajt om ni inte redan kände till denna, som har en massa bra instruktionsvideor man kan titta på). Sedan hjälpte jag henne att hitta ett snyggt mönster med "många flätor" på. Hon berättade att hon ofta stickade tröjor förr men att hon slutat med det för ett bra tag sedan. Men är det inte fantastiskt - hon vet inte ens vad en rundsticka är men har stickat en massa avancerade mönster med flätor på. Något som jag inte ens vågat ta med i tång - ännu, vill säga.

Livet är underbart!
C

4 Comments:

At 11:14 PM, Blogger Désirée said...

he he he, no brain, no pain!
Är du på stan i helgen? Vi kan träffas så att du får dina vantar.

 
At 2:18 PM, Anonymous Anonymous said...

Vissa män :-)

Följer din blogg med nöje! Hoppas att du har fått vila, så att du inte somnar överallt :-)

Att sticka flätor är kul, fast inte min starka sida.

MvH Ulricha

 
At 10:35 PM, Blogger Kattmamman said...

Kul att du gillar min blogg. Och ja, nu är det helg igen så nu ska jag vila igen ;).

 
At 10:52 AM, Anonymous Anonymous said...

Damn. Jag blev sa hemskt till mig nar jag laste "lkpg knitters", innan jag insag att det betydde Linkoping och inte Lidkoping. Snart ar jag hemma i Sverige med mina stickor i hogsta hugg ju, och ett stickkafe later hur kul som helst...

 

Post a Comment

<< Home