Kattmammans Stickblogg

Monday, January 22, 2007

Angripen!

I fredags natt blev jag brutalt angripen av Norovirus, mer känd som vinterkräksjukan. Hua! Det blev ingen sömn den natten utan snarare ett maraton bestående av äckligheter och svabbning. Mitt i all bedrövelse blev jag påmind om liknelserna med den där trevliga damen i "Little Britain", ni vet:














Dagen efter låg jag framför tv:n med sprängande huvudvärk och sov mest hela tiden. Först på söndagen vaknade jag till och kunde till min glädje sticka ett par varv på sjalen. Illamåendet går dock inte över trots att jag försöker äta lättsmält mat.


< ---- Norovirus




Fick stanna hemma från jobbet idag och troligtvis imorgon eftersom denna äckliga sjukdom smittar i minst 2 dagar efter att man känner sig frisk. Förutom allt detta har jag inte kunnat närma mig min sambo här hemma eftersom han inte ska smittas så jag har levt i karantän på övervåningen med egen toalett, säng och tv. Nu tvättar jag händerna frenetiskt som sig bör, har egen handduk och allt men jag undrar jag. Innan man vet ordet av slickar man sig om fingrarna och tar tag i kastrullen, handtaget eller något och vips, 500 tusen baciller fastnar där och bara väntar på att angripa nästa offer. Lite tips för er som vill hålla er friska: http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3169
Nä usch, bäst jag går och vilar bort det hemska illamåendet.....

Kram (tur att man inte smittar i cyberspace ; ))
C

8 Comments:

At 8:26 AM, Anonymous Anonymous said...

Usch, stackars dig! Hoppas att du snart är helt återställd igen!!

Men du, Noro-virus det måste man ju kunna bota med Noro-garn?! ;)

Kram

 
At 9:19 AM, Blogger Kattmamman said...

Precis ;)!

 
At 2:03 PM, Blogger Inger said...

Krya på dig!Är inte alls avundsjuk.

 
At 12:55 AM, Blogger Malin said...

Hoppas att du mår bättre idag. Krya på dig!

 
At 4:45 AM, Anonymous Anonymous said...

Krya på dig.

 
At 10:57 PM, Blogger Strumpstickan said...

Stackars dig!

 
At 11:50 PM, Blogger Désirée said...

Ojojoj, kram på dig och massor med stickning!

 
At 3:02 AM, Anonymous Anonymous said...

Skönt att du e frisk nu.

Måste bara lämna min uppskattning om Little Brittain. Mitt favvoprogram! ;-)

Ev ses vi _lite_ i morgon, kanske behöver jag en rast och försvinner när ni andra landat...

 

Post a Comment

<< Home