Kattmammans Stickblogg

Friday, May 04, 2007

Ibland tar livet en oväntad vändning

och löser upp knutarna som man tyckte satt så hårt...att man knappt kunde andas.

Idag var en sådan dag - sjukskriven pga av en mindre förkylning försökte jag muntra upp mig med fotbad, pedikyr och manikyr gosandes med katten i knät. Efter mycket om och men satte jag mig vid datorn och skrev ner alla ansökningar jag hade haft liggandes på skrivbordet. Och det gick fort på alla sätt och vis. Jag tänkte att nu djävlar får det vara nog med det här skitjobbet - jag är värd bättre. Fingrarna gick i 180 över tangentbordet och jag skrev ansökan efter ansökan med brinnande glöd. Så när jag var färdig tog jag mig en paus och pudrade näsan på damrummet. Och då plötsligt ringer telefonen! Jag tänkte lite skämtsamt att så fort kan det väl inte gå att få jobb. Gissa om jag blev förvånad när en vilt främmande röst i mogen ålder svarade i andra sidan luren och berättade att jag var utvald till en intervju - 3 minuter efter att ansökan skickats iväg!! Jag frågade ut damen i luren om lön och försäkrade mig om att det inte gällde försäljning (tvivale). Ånej sa hon, vi tar bara emot samtal, puh! Och, mina damer och herrar de kan erbjuda mig en fast lön så nu kan jag gå och pudra näsan - nästan så ofta jag vill ;). Tänka sig, de är till råga på allt anslutna till kollektivavtal! Jag trodde aldrig att jag skulle bli så glad för ett arbete med minimilön - men allt beror väl på vad man jämför med.

Hm...Kattmamman jobbar - snarare än stickar nuförtiden...

Kram på er!
C

6 Comments:

At 11:33 PM, Anonymous Anonymous said...

Oj! Vad häftigt - 3 minuter! Hoppas att jobbet blir bra! och att du får ett schema med hål på onsdags- och fredagseftermiddagar! ;)

 
At 11:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Oj! Där ser man vad lite manikyr kan göra för underverk! ;-) GRATTIS!

Och som belöning - vårt garn är nu nånstans mellan Arlanda och här, äntligen! TJOHOOOO!

 
At 12:39 AM, Anonymous Anonymous said...

Vad härligt att höra! Hoppas att du har det bra!

 
At 9:34 AM, Anonymous Anonymous said...

När vet du om du får det?

 
At 8:29 AM, Blogger Visa Lisa said...

Du VILL ha den här chokladen... TACK igen!

 
At 4:57 AM, Blogger Strumpstickan said...

Grattis!

 

Post a Comment

<< Home