Kattmammans Stickblogg

Sunday, February 18, 2007

Stickning pågår!

Helgen har varit fridfull och härligt full av fikastunder och en massa stickning. Förutom min Pinwheel som växer sakta men säkert har jag hunnit med att göra detta: (mina första raggsockor som jag börjat om på ett antal gånger - fattar inte alls hur jag ska plocka upp maskorna så det blir snyggt och inte får några hål - HJÄLP!)

















Och detta;
Färgkraftsjalen på blockning med (o)väntat besök















Nu ska jag gå och varva ner med min lilla pinwheel igen och lyssna på tv.
Snart får ni se ett FO - tänka sig!
Kram
C

6 Comments:

At 10:18 AM, Anonymous Anonymous said...

Försök vrida dem när du stickar dem första gången... Eller låt helt enkelt bli att störa dig på det, den metoden tycker jag mycket om :D

 
At 2:48 AM, Anonymous Anonymous said...

Vad fina sockorna ser ut att bli, och vilka härliga färger!

Hoppas att du lyckas med hälen, jag har också problem med den.

Spännande att se hur sjalen blir!

 
At 4:22 AM, Anonymous Anonymous said...

mysigt kissen verkar ha det på sjalen. visst är det kul att sticka sockor.. är inne på fjärde paret nu.

 
At 6:09 AM, Blogger Désirée said...

Du ska "sticka" och plocka maskorna samtidigt.
Kolla här: http://www.knitty.com/ISSUEwinter04/FEATwin04TT.html

 
At 10:26 AM, Blogger Zina said...

Tack för påhälsningen! När det gäller sockor så är det lite joxande med hälen, jag vrider de upplockade maskorna för att undvika hål.
Vilken härlig kisse du har! :D

 
At 2:01 AM, Anonymous Anonymous said...

Tack för initiativet igår! Hoppas hälen funkar. Jag vet inte hur man gör, men nu ha rjag väldans många garner till snygga sockskaft som glor på mej! ;-)

 

Post a Comment

<< Home