Kattmammans Stickblogg

Sunday, January 28, 2007

I natt jag drömde något som....

...jag aldrig dröömt förut! Om silkestråd i massor!

Jag och några vänner var nämligen på besök på en vävkammare i bygden där det bjöds på knytis och vackra garner att beskåda. Framförallt kunde jag inte slita blicken från de vackra silkesgarnerna som fanns där, direktimport från Kina. Men ack och ve, de var inte till salu. I natt drömde jag att jag hade "lånat" hem några av dessa i sprakande fäger. Det var ju tur att det inte var sant...men jag måste säga att jag var lite besviken när de inte fanns kvar när jag vaknade.


















Bild från http://www.aurorasilk.com/shop/silk_knityarn.shtml

Som ni förstår är jag äntligen frisk och glad till på köpet, måste vara den trevliga shoppingrundan på rean igår och besöket i vävstugan.

Just nu stickar jag på ett halsband i mönster från Berocco och i ett svart garn med inbakade genomskinliga pärlor. Efter ett besök på SticksIDAn hittade jag länken och satte igång. Min sjal i färgkrafts garn är snart klar men den är lite tradig att sticka såhär på slutet om ni förstår.

Nä nu ska vi ut och handla ny dammsugare och handla kattmat.

Kram på er!
C

3 Comments:

At 3:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Jag har stickat 5 Flower basket, på 6 månader (skäms lite) :-)

Jag drömde om silkeshärvorna du har på bloggen! Att det var en affär i en galleria som sålde dem. De hängde utanför affären, då de hade stängt...

 
At 3:27 AM, Blogger Kattmamman said...

Haha, silkesnystornas förbannelse har drabbat oss!

 
At 8:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Ja, det är säkert supertrevligt på stickcaféerna. Vi har ju lite olika här i Sthlm. Men jag tycker att det är lite jobbigt att komma in i en grupp. Än så länge får det vara. Fast jag missar säkert mycket roligt.

 

Post a Comment

<< Home