Kattmammans Stickblogg

Wednesday, February 14, 2007

Alla hjärtans ensamma dag

Det har inte blivit mycket av kärlek idag. Sambon fick sin eländiga huvudvärk igen och har blivit sängliggande, stackarn. Däremot har jag fått ett roligt och gulligt kort från fröken, vilket jag uppskattade väldigt. Och lite stickning blev det också, alldeles allena, stackars mig ; ).Vet inte om folk tittade konstigt på mig för att jag stickade eller för att jag var ensam på ett café på alla hjärtans dag. Eller kanske är jag bara paranoid...













På stickningsfronten går det framåt. Har stickat hälften på en babyfilt i ett Pinwheel mönster.
Så enkelt och kul att sticka - en riktig konversations-stickning! Min sjal i Färgkrafts "Havannas Glöd" är klar, ska bara fästa ändarna och blocka den. Ska bli spännande och se hur stor den blev, vackert blev det i alla fall. Efter att ha repat upp mina Pirate mittens en fjärde gång tror jag att jag ska lyckas så att det blir lagom, mao varken för löst eller hårt stickat. Det ni!

Just det, min hemliga vän har fått sitt paket idag - passande eller hur?

Nu är det snart läggdags och jag ska hänga upp tvätten och försöka glömma gårdagens bizarra kattspya bestående av (Varning! känsliga läsare ombeds sluta läsa här.) halvsmält kattmat och en 10 cm lång och 3 cm bred bandmask - BLÄÄÄÄÄ! Jag kan säga att jag duschade lääänge efter den incidenten.


PS: Katten mår bara fint och får för närvarande en ordentlig avmaskningsbehandling. DS

Hoppas ni fått en finfin alla hjärtans dag!
Kramar på er!
C

5 Comments:

At 1:44 PM, Blogger Fröken Fräken said...

Åh, vilken häftig filt! En sådan skulle jag också vilja göra någon gång! Vad använder du för garn?

 
At 10:37 PM, Blogger Kattmamman said...

Katia - Arc En Ciel. Nummer 16: http://www.ateliertricotpassion.ch/images_2006/katia/arc_en_ciel.jpg

Gissa från vem!

 
At 1:52 AM, Blogger Désirée said...

jag älskar bilderna som du lägger ut på din blogg. var hittar du dem?

 
At 1:59 AM, Blogger Kattmamman said...

De finns här: http://www.agoodyarn.net/KnitImages.htm

 
At 1:06 PM, Anonymous Anonymous said...

Åhh, tack!

Om det inte står på förpackningen, så bör avmaskning upprepas efter en vecka (för att komma åt de som inte "vaknat" första gången). I alla fall med Axilur. Veterinären sa det till oss. Vi fick avmaska Lilla Katten fyra gånger på raken. Hon spydde "nystan" av levande maskar, det var sååå vidrigt!!!

Börja spinna! Det är superkul. Mycket, mycket lättare på spinnrock än på slända. Men slända är kul också, fast det tar på axlarna.

 

Post a Comment

<< Home